עמוד ראשי forums.asat.org.il
אגודת הסטודנטים בטכניון

 
 שאלות נפוצותשאלות נפוצות   חיפושחיפוש   רשימת חבריםרשימת חברים   קבוצות משתמשיםקבוצות משתמשים   הרשמההרשמה 
 כרטיס אישיכרטיס אישי   התחבר כדי לבדוק מסרים אישייםהתחבר כדי לבדוק מסרים אישיים   התחברהתחבר 

מבחנים: כמה קשה להעתיק, ואיך להילחם?
עבור לעמוד 1, 2, 3, 4, 5, 6  הבא
 
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> קורסים, מרצים ואקדמיה
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
reuven
הכל דיבורים
הכל דיבורים


הצטרף בתאריך: 07/12/2003
הודעות: 301

הודעהנשלח: 11 02 2005, 10:56    כותרת הודעה: מבחנים: כמה קשה להעתיק, ואיך להילחם? תגובה עם ציטוט

אפשר לנחש את עמדתי בנושא ההעתקות: בטווח הקרוב והרחוק, ההעתקות פוגעות בסטודנטים!

אבקש להתיחס בשרשור זה רק לשני נושאים:
א. האם קל לרמות במבחנים.
ב. איך להוריד את מימדי התופעה.

אבקש להתמקד בעיקר ב:
1. השפעת סוג המבחן.
2. ניהול המבחן ע"י המרצים.
3. רמת ההשגחה במשך המבחן.
4. נוהל הליכה לשירותים.
5. הטכנולוגיה בשירות ההעתקות.
6. אכיפת החוקים.
7. ענישה.

תודה לכל המגיבים עינינית.
ראובן.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש
אורח






הודעהנשלח: 11 02 2005, 11:19    כותרת הודעה: Re: מבחנים: כמה קשה להעתיק, ואיך להילחם? תגובה עם ציטוט

reuven כתב:
אפשר לנחש את עמדתי בנושא ההעתקות: בטווח הקרוב והרחוק, ההעתקות פוגעות בסטודנטים!

אבקש להתיחס בשרשור זה רק לשני נושאים:
א. האם קל לרמות במבחנים.
ב. איך להוריד את מימדי התופעה.

אבקש להתמקד בעיקר ב:
1. השפעת סוג המבחן.
2. ניהול המבחן ע"י המרצים.
3. רמת ההשגחה במשך המבחן.
4. נוהל הליכה לשירותים.
5. הטכנולוגיה בשירות ההעתקות.
6. אכיפת החוקים.
7. ענישה.

תודה לכל המגיבים עינינית.
ראובן.


אני אישית לא יעתיק גם אם זה כרוך בהחלפת ציון מ 0 ל 100.
אני חושב שנוהל הליכה לשירותיםשל קומבי למ"מ הוא דבר שיוריד את ההעתקות בהרבה מאד.
דבר שני במסחנים עם חומר פתוח , אסור לתת לסטודנטים שימוש בכל עזר אלקטרוני אחר עד texas instruments (מלמטה) לא כולל
לגבי ענישה : מי שנתפס מעתיק ונמצא אשם מעבר לכל ספק בהעתקה צריך להיות מטופל בעונשים של לפחות ולא יותר הרחקה מהפקולטה והטכניון.
ע"מ שיהיה ניתן ליישם את זה ה משגיחות צריכות להזהיר כנגד העתקות וגם זה צריך להיות בהוראות הבחינה
חזור למעלה
אורח






הודעהנשלח: 11 02 2005, 11:28    כותרת הודעה: Re: מבחנים: כמה קשה להעתיק, ואיך להילחם? תגובה עם ציטוט

reuven כתב:
אפשר לנחש את עמדתי בנושא ההעתקות: בטווח הקרוב והרחוק, ההעתקות פוגעות בסטודנטים!

אבקש להתיחס בשרשור זה רק לשני נושאים:
א. האם קל לרמות במבחנים.
ב. איך להוריד את מימדי התופעה.

אבקש להתמקד בעיקר ב:
1. השפעת סוג המבחן.
2. ניהול המבחן ע"י המרצים.
3. רמת ההשגחה במשך המבחן.
4. נוהל הליכה לשירותים.
5. הטכנולוגיה בשירות ההעתקות.
6. אכיפת החוקים.
7. ענישה.

תודה לכל המגיבים עינינית.
ראובן.


אני יודע שבאולמן נעשות העתקות על ימין ועל שמאל. בייחוד ע"י הליכה לשירותים. מדהים כמה קל לתקשר ככה בין אנשים. לדעתי קשה לאכוף פה משהו , אלא אם כן עושים חיפוש על אנשים שאין עליהם כלי כתיבה לפני כניסה לשירותים וכו'.

תופעת ההעתקה בקרב הסטודנטים לדעתי האישית היא דבר שאין לזלזל בו , ויש להקפיד על יד קשה בטיפול במעתיקים (לדעתי עונש מינימלי צריך להיות הרחקה לסמסטר).

אני אישית מעולם לא נעזרתי באחרים או בשטיקים על מנת לזכות בציוניי , טובים או גרועים ככל שהיו. האמונה שלי היא שצריך להיות כנה ושליו עם עצמך לגבי ההשיגים. מי שמרמה , מרמה רק את עצמו Exclamation

טוב אז מספר עצות:

1) באולמן בשירותי הבנים/בנות יש להציב אדם שישגיח בתוך השירותים עצמם. מצחיק ככל שזה נשמע , זה הדבר היחיד שיכול לעזור למגר את תופעת "העתקת השירותים"

2) בוחנים צריכים להיות יותר ON ALERT. רוב הדודות שראיתי במספר הלא מבוטל של מבחנים שכבר עשיתי בטכניון , כלל לא טורחות לבחון את הכיתה כל כמה זמן . חשוב שאותן דודות לא רק ישבו במעלה כיתה על איזה כיסא אלא ממש יפטרלו בכיתה.

3) ענישה: מינימום הרחקה לסמסטר. אם הדבר נשנה , הרחקה לצמיתות.


בהצלחה במיגור התופעה Exclamation Wink
חזור למעלה
ברק
חיית פורומים
חיית פורומים


הצטרף בתאריך: 14/09/2004
הודעות: 14802

הודעהנשלח: 11 02 2005, 11:40    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

הקטע של השירותים בעייתי, במיוחד כשמדובר על הרבה כיתות ביחד, מכיוון שאם תרצה לדאוג שיש רק אדם אחד בשירותים בכל זמן נתון אז תהיה לך בעייה, וכמו כן אין דרך לפקח מה אנשים עושים בשרותים. מצד שני גם חלוקת המבחן לשניים פוגעת באלו שחלק אחד קל להם מהשני ואילו בשני הם נכנסים ללחץ זמן.

לגבי מבחנים פתוחים: הבעיה מתחילה כמשגדירים שחומר מסויים מותר וחומר אחר אסור. מכיוון שלדודות אין מושג מוגדר לגבי מה מותר ואסור קורה שיש את אלו שמקפידים על החוקים ויש את אלו שלא, מה שנותן להם יתרון. בעיקר מדובר בהבאת חוברות מבחנים לכיתה, בדר"כ מתוייקות לתוך הקלסר.
הפתרון:
1. שאלות שלא חוזרות על עצמן של המרצים.
2. שהמתרגלים והמרצים יעברו על החומר שיש לכל סטודנט על השולחן לפני המבחן.

למעט זה, מבחנים פתוחים חשופים פחות להעתקות ולדעתי גם בודקים ידע בצורה טובה יותר.
הפתרונות שהצעתי כמובן אינם אפליקטיביים למבחנים שבוחנים ידע נטו ולא הבנה, ולכן מחייבים מבחן עם חומר סגור.
_________________
Lionel Hutz: Well, he's kind of had it in for me ever since I kinda ran over his dog. Actually, replace "kinda" with "repeatedly," and replace "dog" with "son."
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
לא חשוב
אורח





הודעהנשלח: 11 02 2005, 11:47    כותרת הודעה: תגובה לנושא ההעתקות תגובה עם ציטוט

התגובה הזאת מיועדת לנושא של איך להוריד את תופעת ההעתקות.
מי בכלל רוצה להוריד את התופעה הזאת ?
בטכניון יותר מחצי תואר הסטודנט צריך להתמודד עם קורסים שלא קשורים למקצוע אותו הוא לומד , וזאת רק משום שעל התואר רשום לו "מהנדס"
אז מה בדיוק מצפים שסטודנטים ינסו להשתלט לבד על כל החבילה ?
אין ספק אבל שאני מסכים שסטודנט שמנסה להעתיק במקצוע פקולטי שלו רק פוגע בעצמו.

אבל כל המקצועות הכלל טכניוניים זה מקצועות שאתה לומד אותם ואחרי המבחן לא מתעסק בהם יותר אז מה זה בדיוק חשוב בשביל הסטודנט אם הוא מעתיק בהם או מתמודד איתם לבד ?
חזור למעלה
ברק
חיית פורומים
חיית פורומים


הצטרף בתאריך: 14/09/2004
הודעות: 14802

הודעהנשלח: 11 02 2005, 11:51    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

לא הבנת את הפרינציפ בכלל. תחשוב שאתה סטודנט ישר דרך, אבל מרבית הסטודנטים האחרים לא. סביר להניח שבזכות ההעתקה הם יצליחו יותר מאשר ללא ההעתקה. עכשיו המרצה רואה ציונים יפים ומחליט שלא לתת פקטור למשל, או לא להורות על בדיקה סלחנית יותר של הבחינות. מי נדפק? בדיוק...
_________________
Lionel Hutz: Well, he's kind of had it in for me ever since I kinda ran over his dog. Actually, replace "kinda" with "repeatedly," and replace "dog" with "son."
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
gg
קרציית פורומים
קרציית פורומים


הצטרף בתאריך: 17/07/2004
הודעות: 1028

הודעהנשלח: 11 02 2005, 11:57    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

ברק כתב:
הקטע של השירותים בעייתי, במיוחד כשמדובר על הרבה כיתות ביחד, מכיוון שאם תרצה לדאוג שיש רק אדם אחד בשירותים בכל זמן נתון אז תהיה לך בעייה, וכמו כן אין דרך לפקח מה אנשים עושים בשרותים. מצד שני גם חלוקת המבחן לשניים פוגעת באלו שחלק אחד קל להם מהשני ואילו בשני הם נכנסים ללחץ זמן.

לגבי מבחנים פתוחים: הבעיה מתחילה כמשגדירים שחומר מסויים מותר וחומר אחר אסור. מכיוון שלדודות אין מושג מוגדר לגבי מה מותר ואסור קורה שיש את אלו שמקפידים על החוקים ויש את אלו שלא, מה שנותן להם יתרון. בעיקר מדובר בהבאת חוברות מבחנים לכיתה, בדר"כ מתוייקות לתוך הקלסר.
הפתרון:
1. שאלות שלא חוזרות על עצמן של המרצים.
2. שהמתרגלים והמרצים יעברו על החומר שיש לכל סטודנט על השולחן לפני המבחן.

למעט זה, מבחנים פתוחים חשופים פחות להעתקות ולדעתי גם בודקים ידע בצורה טובה יותר.
הפתרונות שהצעתי כמובן אינם אפליקטיביים למבחנים שבוחנים ידע נטו ולא הבנה, ולכן מחייבים מבחן עם חומר סגור.


אף פעם לא שמעתי שבמחן עם חומר פתוח אסור להביא חוברת מבחנים. אם זה ככה אז החומר לא בדיוק פתוח, לא?
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
Antrax
חיית פורומים
חיית פורומים


הצטרף בתאריך: 11/12/2003
הודעות: 8717
מיקום: you will melt faces as a shadow priest on pvp

הודעהנשלח: 11 02 2005, 11:59    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

ראשית, כדאי לציין שלדעתי ההעתקות פוגעות רק בסטודנטים הלא-מעתיקים. בהנחה שהמטרה של סטודנט שמעתיק היא לא להעתיק את דרכו לפרופסורה אלא פשוט לסיים את התואר ולמצוא עבודה, כמובן. לכן, סביר שמעט, אם בכלל, סטודנטים, שמסתמכים על העתקות במבחנים כעל חלק מהאסטרטגיה שלהם לסיום התואר, יגיבו פה.
ממה שאני יודע, קל בצורה מגונה להעתיק במבחנים. מעבר לרעיונות טריויאליים כמו להשוות תשובות עם חבר בשירותים או לשלוח סמסים לאנשים אחרים בזמן היציאה לשירותים, אפשר להחליף מחברות בחינה כשהדודה לא מסתכלת, לסמן תשובות לשאלות אמריקאיות על ידי בעיטה בכסא או הרמת אצבעות, וגם שיטת הלחישה הרועמת או הצצה מעבר לכתף לא בהכרח תכזיב.
לדעתי פתרונות כמו איסור על יציאה לשירותים, חלוקת המבחן לשני חלקים עם הפסקה באמצע וכיו"ב לא מועילים כלל, ורק פוגעים בכלל הסטודנטים מסיבות שצוינו בדיונים דומים בעבר.
כמו כן, אני לא חושב שיש הרבה מה להחמיר באכיפה מעבר למה שעושים כיום, ולכן גם זה נפסל.
נותרנו עם האכיפה של הדודות. זו, לדעתי, ייתכן שתהיה יותר יעילה אם יקפידו לשמור על כיתות מבחנים קטנות יחסית ואם הדודה תשב מאחורי הסטודנטים שעושים את המבחן ולא איפה שהמרצה לרוב עומד. הרבה יותר מסוכן להעתיק כשאתה לא בטוח אם מסתכלים עלייך או לא, ואי אפשר להציץ אחורה כל הזמן, זה מחשיד.
כמו כן, לדעתי אופי המבחנים הוא הדבר שהכי מעודד העתקות. מבחנים אמריקאיים או "כתוב את התשובה במשבצת" הם אולי קלים לבדיקה, אבל גם קלים מאד להעתקה, טורים או לא טורים. מבחנים עם שאלות פתוחות עדיפים מהבחינה הזו בהרבה, במיוחד כאלה שבהם מה שחשוב זו לא הפואנטה של התשובה אלא התשובה ככלל (לדוגמה מת"מ או לוגיקה) - ייתכן שאני טועה, אבל נראה לי קשה עד בלתי אפשרי להעתיק בהם, פשוט כי כמות המידע שצריך להעביר כדי להעתיק היא מאד גדולה, מה שמגדיל את הסיכוי להתפס.
דבר נוסף שכדאי לשקול היא הפחתת המוטיבציה להעתיק. אני סבור שרוב האנשים לא אוהבים להעתיק, והיו מעדיפים לעבור את המבחן בכוחות עצמם. תחושה של ייאוש בקורסים מסוימים ו"אין לי סיכוי לעבור את זה" מעודדת יצירתיות בהעתקות, ומן הראוי לדאוג לכך שיהיה ברור שסטודנט ממוצע שמשקיע כמות זמן סבירה במהלך הסמסטר יעבור את המבחן (הרגשה שאין בהכרח בכל הקורסים בטכניון).
_________________
"לבטל בשבוע ה 11 זה ממש מיותר.
ההבדל למרבית הסטודנטים מינורי ואפילו זניח.
יש בכל שינוי מן הטוב ומן הרע.
הפגיעה המצטברת של זה בסטודנטים נמוכה בהרבה מנושאים אחרים - שכאן ממש ממש ממש לא המקום לפרט.
לכל המעוניינים בהסבר נוסף - גשו אלי למשרד." - תומר ציטר, נציג אס"ט, מסביר למה בעצם זה טוב לי להאלץ להתחייב מראש על מערכת לכל הסמסטר.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש
ברק
חיית פורומים
חיית פורומים


הצטרף בתאריך: 14/09/2004
הודעות: 14802

הודעהנשלח: 11 02 2005, 12:13    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

עוד נקודה בקשר למבחנים שהדרך חשובה בהם: שאלות שניתן לפתור במספר דרכים. כך, אם יש דמיון רב מידי בין שני אנשים זה יעורר חשד מוצדק.
ל-gg: רוב המבחנים בקורסי חובה של פיסיקה מאפשרים הבאת קלסר+ספר בלבד.
_________________
Lionel Hutz: Well, he's kind of had it in for me ever since I kinda ran over his dog. Actually, replace "kinda" with "repeatedly," and replace "dog" with "son."
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
אורח






הודעהנשלח: 11 02 2005, 12:41    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

בהחלט נראה לי שהדודות חסרות תועלת לחלוטין במתכונת הנוכחית שלהן.
הן בעיקר קוראות ספרים ומפטפטות עם דודות אחרות (תוך הפרעה לסטודנטים).

אין ספק שדודה צריכה לפטרל, ולהסתובב בכיתה בזמן המבחן, ולתפוס מעתיקים.
משלמים לה בשביל זה.

לפני קצת יותר משבוע ישבתי במבחן, ושמעתי את הדבר הבא מפי דודה:
ציטוט:
שמעתי אותכם מדברים, אם תמשיכו לדבר אני אפסול לכם את המבחן.

מדובר על סטודנטים שדיברו בשפה שהדודה לא מבינה. במקרה הזה אני חושב שאין מקום להזדמנות שניה. מי שמעתיק צריך להיפסל, ולא מי שיעתיק ויתפס וימשיך להעתיק ויתפס שוב יפסל.

לגבי השירותים, כדאי לשים שמה משגיח, שישמע שלא מדברים, ויכוון אנשים לתוך תאים מסוימים (כדי שלא ישאירו אחד לשני מסרים). כדאי שהתאים יהיו נקיים לפני שאפשר לעשות את זה, ואולי שהשמשגיח מדי פעם יבדוק שבאמת לא השאירו שמה כלום (שום חומר לימודי Laughing ) יש בעיה שקשה למנוע בשירותים, וזו הודעת SMS (אני שולח לך כשאני בשרותים, אחר כך אתה יוצא וקורא מה שלחתי). לא יודע איך לפסול את זה, אולי מגנומטר?


דבר אחרון לגבי עונשים חמורים - כבר פגשתי כמה אנשים שהואשמו על לא עוול בכפיהם בהעתקה (בפרט כאלו שהעתיקו מהם בלי שהם ידעו). אני חושב שצריך לתת את העונשים החמורים שאתם מתארים (הרחקות וכו') רק במקרה שבו ההעתקה התבצעה בזדון (לא כמו מי שהעתיקו ממנו במקרה) ואין שום ספק בהעתקה (לא כמו "הוא השתעל", כי אולי הוא מצונן).
חזור למעלה
gg
קרציית פורומים
קרציית פורומים


הצטרף בתאריך: 17/07/2004
הודעות: 1028

הודעהנשלח: 11 02 2005, 13:30    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אני לא מעתיק, אבל כשהדודה מסתובבת לידי זה ממש מוציא מריכוז
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
ספיבק
לא שותה, לא מעשן - רק כותב הודעות בפורום
לא שותה, לא מעשן - רק כותב הודעות בפורום


הצטרף בתאריך: 20/10/2004
הודעות: 2863
מיקום: n=2,l=1,m=-1,ms=-1/2

הודעהנשלח: 11 02 2005, 14:16    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

לא לאפשר לצאת לשירותים?? שלוש שעות??

אתם חולי רוח, מי שהעלה את זה...
אני במבחן חייב ללכת לפחות פעם אחת לשירותים. אני קצת לחוץ, וכן, זה גם אפשרות לנשום קצת אוויר ולהירגע מהמבחן.
לכלוא אנשים שלוש שעות בכיתה זה פשוט רעיון חסר אנושיות.
_________________
הדרך ארוכה ומפותלת
אני נופל וקם, נופל וקם, נופל וקם
אף פעם לא אפסיק ללכת
אני נופל וקם, נופל וקם
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
אורח






הודעהנשלח: 11 02 2005, 14:17    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

יופי, הבנו שהתופעה לא רצויה אבל אם אף אחד ממכם לא מתכון לעשות משהו אז תפסיקו לטחון מים כמו זקנות!!!!!!!!!!!!!!!!!
חזור למעלה
ברק
חיית פורומים
חיית פורומים


הצטרף בתאריך: 14/09/2004
הודעות: 14802

הודעהנשלח: 11 02 2005, 14:18    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

הממ, פותח השרשור מתכוון לעשות משהו בנידון, והוא גם יכול.
_________________
Lionel Hutz: Well, he's kind of had it in for me ever since I kinda ran over his dog. Actually, replace "kinda" with "repeatedly," and replace "dog" with "son."
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
אורח






הודעהנשלח: 11 02 2005, 14:38    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

גם אני חושב שאם יהפכו את הכסאות בכתה, כלומר שהשומרת תהיה גבוה אבל מאחורי הנבחנים תוריד בהרבה תהעתקות וגם יהיה יותר קל לתפוס מעתיקים
חזור למעלה
אורח






הודעהנשלח: 11 02 2005, 14:38    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

שיעשה בפקולטה שלו....
אבל בכל מקרה גם אני רוצה להתייחס לעניין. אני מסיים עכשיו את הסמסטר השלישי אז עשיתי משהו כמו 20 מבחנים (עם מועדי ב').
אולי אני מאוד תמים אבל לי זה דווקא נראה ממש להתיק במבחן, בטח שהוא פתוח. למעשה, במבחן פתוח אני לא רואה כל אפשרות להעתיק..מה מישהו ישלח לי בסמס קוד של תוכנה ב C ? או יוכל לפתור לי שאלה בפיזיקה 2 ?
הוצאנו את הפתוחים ונשארנו עם המבחנים הסגורים....כללית אני נגדם כי הם לפעמים משקפים מזל ולא ידע (אני מאלה שתמיד שוככים לחלק ב 2 או משהו דבילי כזה ואני מפסיד את כל הנקודות) ואני חושב שמרצה שכותב מבחן סגור, מתכנן לעצמו חיים קלים בבדיקה. הוא גם צריך לקחת בחשבון סיכוי גדול יותר להעתקות וזו כבר בחירה שלו בין 2 האופציות.
בכל מקרה אני חושב שעצם הרעיון לבטל את היציאה לשירותים הוא מופרך והאמת גם אופטימי מדי...תמיד ימצאו דרך להעתיק...מי שרוצה יעשה את זה (טכנולוגית?)
אז הצלחה (הוגנת) במבחנים...
חזור למעלה
nemesis
חיית פורומים
חיית פורומים


הצטרף בתאריך: 03/01/2004
הודעות: 6531

הודעהנשלח: 11 02 2005, 14:39    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אני נתקלתי בתופעה מאוד פסולה בעיני:
בבחינות שנערכות שלא באולמן, לא משגיחות "דודות", אלא מסטרנטיות של הפקולטה, שמכירות את הסטודנטים מקורסים קודמים.
התוצאה של זה היא העתקה חופשית באותו חדר בו יושבת המסטרנטית, ואי העתקה בחדר בו ישב אדם זר לסטודנטים.

עוד נקודה היא בחינה באולמות גדולים. אם ניקח לדוגמה את כימיה1, ניתן לראות שהמקומותהראשונים שנתפסים הם למעלה בצד, מסיבה מאוד מסוימת - המשגיחים יושבים למטה.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
הלפ
חיית פורומים
חיית פורומים


הצטרף בתאריך: 26/11/2004
הודעות: 18527
מיקום: המציג אינו חמור. וגם אינו צ'אק נוריס.

הודעהנשלח: 11 02 2005, 14:41    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

Anonymous כתב:
הוצאנו את הפתוחים ונשארנו עם המבחנים הסגורים....כללית אני נגדם כי הם לפעמים משקפים מזל ולא ידע (אני מאלה שתמיד שוככים לחלק ב 2 או משהו דבילי כזה ואני מפסיד את כל הנקודות) ואני חושב שמרצה שכותב מבחן סגור, מתכנן לעצמו חיים קלים בבדיקה. הוא גם צריך לקחת בחשבון סיכוי גדול יותר להעתקות וזו כבר בחירה שלו בין 2 האופציות.

לא הבנתי את הקשר למרצה. אנשים שמעתיקים לא מענישים את המרצה, אלא בעיקר את חבריהם לספסל הלימודים שבחרו להיות ישרים ולא להעתיק (בדיוק מאותן סיבות שברק ציין).
_________________
[ הכל לטובה | The Paradox of Our Age ]
-"פיני, אבל הבטחת לא להתעצבן..."
-"כשהבטחתי, לא ידעתי שיעצבנו אותי."
Chuck Norris has left the building. חפשו אותי במסנג'ר...
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי MSN Messenger
אורח






הודעהנשלח: 11 02 2005, 14:56    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

שמישהו כבר יתפוס את קבוצת הסטודנטים הערבים שיושבת ליד אולמן במבחנים חשובים , ופותרת את המבחן שהוצא להם איכשהו מחדר נבחנים.
התשובות נשלחות ע''י sms
חזור למעלה
אורח






הודעהנשלח: 11 02 2005, 15:01    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

מבחנים סגורים (אמריקאים, נכון/לא נכון, משבצת עם תשובה סופית...) מהווים הזמנה להעתקה, פשוטו כמשמעו.
אמנם המבחנים האלה קלים לבדיקה, אבל לרוב , מה שנבדק שם זה ידע של מישהו אחר
חזור למעלה
Lev
הלב של הפורום
הלב של הפורום


הצטרף בתאריך: 03/03/2004
הודעות: 7741
מיקום: צה"ל, ח"א

הודעהנשלח: 11 02 2005, 16:38    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

הדרכים המוכרות לי לרמות במבחנים:
1) פגישות בשירותים והעברת פתקים. או פשוט שיחה על המבחן בשירותים.
2) שליחת SMS (אפילו מחדר הבחינה, מתחת לשולחן).
3) הבאת מחשבון TI. מחשבון TI הוא מחשבון גרפי שניתן להזין בו תוכניות מגוונות שחלקן פשוט יכולות לפתור מבחנים שלמים. אני מכיר מישהו שהוריד תוכנה לפתרון מעגלים חשמליים ל-TI שלו, ובמהלך המבחן ב"מעגלים אלקטרוניים לינאריים" הוא השקיע את רוב הזמן בלהזין את המעגל החשמלי (כולל סוגי הטרנזיסטורים ונתוניהם) ל-TI ולאחר מכן פשוט לחץ על SOLVE וקיבל תשובות לכל השאלות שבמבחן!

כמו כן, ה-TI מאפשר לעשות חישובים מתמטיים מעצבנים במהירות בדיוק רב. לכן מצב בו לסטודנט אחד יש TI ולאחר אין (ו-TI עולה יחסית הרבה כסף) הוא לא הוגן. כי אם בשביל לפתור שאלה, צריך ללכסן מטריצה של של 4X4 אז סטודנט עם TI יסיים את זה תוך דקה וסטודנט בלי TI יעבוד על זה הרבה יותר זמן.
4) הצצה למחברת הבחינה של השכן. גם אם הבחינה אמריקאית וגם אם היא פתוחה. ואפילו לא משנה שהטור שונה. לי אישית, קרה רבות שאני תקוע באמצע השאלה ואז אני בוהה קדימה, ופתאום קולט שאני יכול לראות את מחברת הבחינה של מי שיושב מולי. היה לי קשה לעמוד בפיתוי. אבל הצלחתי.
5) שימוש בחומר עזר מסויים: כיוון שבקורסים רבים מותר להביא ספר לימוד כלשהו, אז יכול לצאת מצב שסטודנט אחד מביא ספר אחד וסטודנט שני מביא ספר אחר. ובספר של אחד מהם מתגלה שיש פתרון מלא לאחת השאלות במבחן! או יותר!
6) אינטרקציה בין הנבחנים לקראת ההגשה של הבחינות: כאשר הדודה מבקשת שכולם יגישו את הבחינות כי המבחן הסתיים, אז קורה מצב מעניין: הדודה עסוקה בקליטת המחברות והחזרת כרטיסי הסטודנט, בעוד שהסטודנטים בינתיים, מעתיקים, מדברים, מחליפים תשובות, מתקנים זה לזה טעויות וכו'.
אפילו ראיתי פעם סטודנט שניגש לשולחן של הדודה עם המחברת ועם העט ביד. על השולחן שלה הוא ראה כבר תופס תשובות (זה היה מבחן אמריקאי) של מישהו שכבר הגיש. הוא הציץ לתוך התופס, התרחק אחורה ועוד שינה משהו בתשובות של עצמו.


איך לאכוף את זה?

נתנו פה עצה טובה: שהמבחן יבדוק את הידע של הסטודנטים. שהמרצים לא יהיו יותר מידי יצירתיים. לדעתי, בכל מקרה ובכל קורס, המבחן אמור להיות ברמה של תרגילי הבית. לא יותר גבוה.

אמנם אני מבין שאתה, פרופ' ראובן, ושאר המרצים שואפים למצויינות של הסטודנטים, אבל בכך אתם בעצם מעודדים את חלקם לנסות להעתיק (מתחושת תסכול וחוסר ברירה) וכך מספר המצטיינים כולל כמה מצטיינים "פקטיביים" שהצטיינו על חשבון חבריהם.
_________________
ותקנו אותי אם אני טועה Wink
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל MSN Messenger
אורח






הודעהנשלח: 11 02 2005, 17:41    כותרת הודעה: Re: מבחנים: כמה קשה להעתיק, ואיך להילחם? תגובה עם ציטוט

reuven כתב:

ב. איך להוריד את מימדי התופעה.

להרחיק כל מי שנתפס בהעתקה מהטכניון לצמיתות.
צריך להיות לסטודנטים ברור שמי שמעתיק לא ראוי ללמוד בטכניון, ושהמערכת לא מוכנה להתפשר על זה (בניגוד למצב הקיים, בו העתקה נתפסת כ"סיכון" שלפעמים שווה לקחת, ותו לא)
חזור למעלה
סנופקין
קבוע
קבוע


הצטרף בתאריך: 08/10/2004
הודעות: 67
מיקום: צה"ל

הודעהנשלח: 11 02 2005, 17:43    כותרת הודעה: Re: מבחנים: כמה קשה להעתיק, ואיך להילחם? תגובה עם ציטוט

Anonymous כתב:
reuven כתב:

ב. איך להוריד את מימדי התופעה.

להרחיק כל מי שנתפס בהעתקה מהטכניון לצמיתות.
צריך להיות לסטודנטים ברור שמי שמעתיק לא ראוי ללמוד בטכניון, ושהמערכת לא מוכנה להתפשר על זה (בניגוד למצב הקיים, בו העתקה נתפסת כ"סיכון" שלפעמים שווה לקחת, ותו לא)

האורח הוא אני (שכחתי להתחבר)
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
אורח






הודעהנשלח: 11 02 2005, 17:49    כותרת הודעה: Re: מבחנים: כמה קשה להעתיק, ואיך להילחם? תגובה עם ציטוט

Anonymous כתב:
reuven כתב:

ב. איך להוריד את מימדי התופעה.

להרחיק כל מי שנתפס בהעתקה מהטכניון לצמיתות.
צריך להיות לסטודנטים ברור שמי שמעתיק לא ראוי ללמוד בטכניון, ושהמערכת לא מוכנה להתפשר על זה (בניגוד למצב הקיים, בו העתקה נתפסת כ"סיכון" שלפעמים שווה לקחת, ותו לא)


הבעיה היא יותר בתפיסת המעתיקים מאשר בענישה. הרי העונש היום חמור למדי (0 בקורס, הרחקה על תנאי לסימסטר וכו') . אבל אם לא תופסים אז גם לא מענישים...
חזור למעלה
אורח






הודעהנשלח: 11 02 2005, 17:52    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

לזה שרשם שבמבחנים פתוחים אי אפשר להעתיק זה שטויות כי לא כל מי שניגש לבחינה סתום לגמרי ולפעמים כל מה שצריך זה שני משפטים שמעבירים את הרעיון.
חזור למעלה
סטודנט למדמ
אורח





הודעהנשלח: 11 02 2005, 18:52    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

צריך ללכת על הגישה האמריקאית. הגישה אומרת:
1. אנחנו סומכים על סטודנט ב 100% שאינו מעתיק.
2. אם נמצא שהסטודנט הפר את האמון בו, הוא מסולק לאלתר מהלימודים.

הייתי ממליץ את הנ"ל:
1. בחוברות הדרכה של הכניסה לטכניון, על לוחות המודעות בטכניון, במיילים
לסטודנטים, בשיחת פגישה מחייבת לפני התחלת התואר, בשיחת ריענון שנתית,
כחלק מההסבר של הדודות לאיך לפתור את המבחן, בפונט 30 על המבחן,
הקיצר בכל מקום אפשרי, לפרסם בצורה שוטפת מוח משהו בסגנון:
"שים לב: הטכניון סומך על הסטודנטים שלו שאינם מעתיקים. סטודנט שיתפס מעתיק
יושעה לאלתר !".
חשוב לשטוף לסטודנטים את המוח כמה לא טוב להעתיק, ולתת עונש הולם.

2. זוכרים את המודעה הקטנה שהיתה פעם באולמן על עונשים שניתנו בוועדות משמעת
לסטודנטים? אם לא, סימן שזה היה מעט מדי וקטן מידי.
צריך לפרסם ב-כ-ל מקום בצורה בולטת (כמו המודעות הגדולות והברורות
של יום הסטודנט למשל) רשימה של שמות סטודנטים שנתפסו מועתקים והושעו.
ה-ר-ת-ע-ה !

3. לסמוך על סטודנטים שאינם מעתיקים. תפסיקו עם השטות של "מותר להביא 2
דפי נוסחאות" או כמו ששמעתי לאחרונה במבוא לרשתות "להביא דף A3". מאיפה יש
לי דף A3 ??? או שהחומר פתוח (לגמרי...) או שסגור.

4. יציאה לשירותים צריכה להיות מסודרת. מתי שרוצים, אך רק אחד יוצא כל פעם.
אפילו לחלק הקצאת זמן לכל כיתה זה בסדר. תסמכו על סטודנטים. מה שירצה להעתיק,
יעתיק בין אם יצא לשירותים ובין אם לא.

5. לאסור פלאפונים בצורה ברורה ולאכוף! כל מבחן אני שומע "לכבות פלאפונים",
אבל גם בכל מבחן אני שומע רטט של פלאפון! זה גם ממש מציק ומפריע, גם אם זה
ממש היה בטעות... צריך להסביר ולציין מפורשות "ל-כ-ב-ו-ת פלאפונים!" . מי
שהטלפון שלו יצלצל (גם על רטט) תפסל הבחינה שלו !

בקיצור, הגישה של "עד שלא הפרתם אמון, יש לנו אמון מלא בכם. אבל אם זה הופר,
אין הזדמנות שניה!"

אגב, אני לא העתקתי מעולם, ואני גאה בזה. אני חושב שגם רוב הסטודנטים לא
מעתיקים ומקווה שכך. מי שמעתיק לא ראוי ללמוד בטכניון וצריך לסלקו מידית.
אמינות הסטודנט חשובה יותר מאשר אם קיבל 80 או 90 במבחן. נקודה.
Cool
חזור למעלה
הלפ
חיית פורומים
חיית פורומים


הצטרף בתאריך: 26/11/2004
הודעות: 18527
מיקום: המציג אינו חמור. וגם אינו צ'אק נוריס.

הודעהנשלח: 11 02 2005, 18:56    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

סטודנט למדמ כתב:
אמינות הסטודנט חשובה יותר מאשר אם קיבל 80 או 90 במבחן. נקודה.

כשמסיימים תואר ראשון והולכים לראיון עבודה, הולכים עם איזשהו מסמך רשמי של הטכניון שמאשר שסיימת ראשון עם ממוצע כך וכך והישגים כך כך - נכון? ('צטער, אני באמת לא יודע.)
אם כן, מדוע שהטכניון יודיע חד וחלק שכל מי שנתפס מעתיק בבחינה, מעבר לענישה המקובלת, ייענש גם בכך שעל המסמך שמאשר את סיום התואר הראשון יהיה גם סעיף שיתייחס לחוסר היושר של הסטודנט?
_________________
[ הכל לטובה | The Paradox of Our Age ]
-"פיני, אבל הבטחת לא להתעצבן..."
-"כשהבטחתי, לא ידעתי שיעצבנו אותי."
Chuck Norris has left the building. חפשו אותי במסנג'ר...
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי MSN Messenger
bin
חי בפורום
חי בפורום


הצטרף בתאריך: 20/01/2004
הודעות: 814
מיקום: שדה משמר

הודעהנשלח: 11 02 2005, 18:58    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

באוניברסיטה הפתוחה יש שיטה המקטינה את היכולת להעתיק: סידור הסטודנטים בכיתות אינו לפי הקורס אלא סידור אקראי של מס' קורסים באותה הכיתה. הסטודנט מגיע לבניין הבחינה ומקבל הפנייה לחדר מסוים, בחדר יש משגיח שמוודא שהאדם שהגיע הינו הנבחן (ולא שנשלח מישהו אחר לפתור עבורו את הבחינה) ומושיב אותו במקום ספציפי המסומן לו (כך שאין מצב ששניים מאותו הקורס ישבו אחד בסביבת השני).
למשגיח רשום מהו החומר המותר להבאה בכל קורס והוא בודק לכל נבחן את מה שהביא (כולל דפדוף בחומר ההרצאות כדי לבדוק שלא הוסף לו פתרון מבחנים וכו...).
המרצים לא מסתובבים בין הכיתות אלא נמצאים במקום אחד, ומעבירים אליהם שאלות דרך המשגיח בטופס שהנבחן ממלא והמשגיח רושם את תשובת המרצה. באותה הדרך גם מרצה מעביר הודעות לסטודנטים -כמו על שינויי ניסוח בשאלה מסויימת, תיקונים ועוד.
לדעתי זו שיטה מאד טובה, כי ההעתקות דופקות את הסטודנטים שאינם מעתיקים וגם את המוסד הלימודי שמאפשר העתקה. אולי כדאי לנסות אותה בטכניון
_________________
אם אתה מאמין שאפשר לקלקל - תאמין גם שאפשר לתקן!
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
סנופקין
קבוע
קבוע


הצטרף בתאריך: 08/10/2004
הודעות: 67
מיקום: צה"ל

הודעהנשלח: 11 02 2005, 19:09    כותרת הודעה: Re: מבחנים: כמה קשה להעתיק, ואיך להילחם? תגובה עם ציטוט

Anonymous כתב:
Anonymous כתב:
reuven כתב:

ב. איך להוריד את מימדי התופעה.

להרחיק כל מי שנתפס בהעתקה מהטכניון לצמיתות.
צריך להיות לסטודנטים ברור שמי שמעתיק לא ראוי ללמוד בטכניון, ושהמערכת לא מוכנה להתפשר על זה (בניגוד למצב הקיים, בו העתקה נתפסת כ"סיכון" שלפעמים שווה לקחת, ותו לא)


הבעיה היא יותר בתפיסת המעתיקים מאשר בענישה. הרי העונש היום חמור למדי (0 בקורס, הרחקה על תנאי לסימסטר וכו') . אבל אם לא תופסים אז גם לא מענישים...

חמור למדי??? זה עונש מגוחך!!

המטרה היא שהסטודנטים יבינו שהמערכת תופסת מישהו שמעתיק במבחנים כלא-ראוי לקבל תואר ראשון מהטכניון. מהבחינה הזאת הרחקה אינה מהווה רק גורם הרתעה (או "עונש"), אלא ניפוי של סטודנטים אשר אינם עומדים בקריטריונים של הטכניון.

אם יהיה שינוי מדיניות ברור וגלוי של הטכניון לגבי העתקות, לא יהיה צורך בתפיסת כל המעתיקים - מספיק שתתפוס 2-3 מעתיקים, תרחיק אותם מהטכניון לצמיתות ותפרסם את זה כמו שצריך... אם תעשה את זה באופן עקבי, בסופו של דבר העניין יחלחל למודעות של הסטודנטים.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
חגי
פורומיסט אנונימוס
פורומיסט אנונימוס


הצטרף בתאריך: 06/12/2003
הודעות: 4566

הודעהנשלח: 11 02 2005, 19:19    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

במבחנים אמריקאים אפשר לפתור את הבעיה ע"י מבחן אישי לכל נבחן: שאלות הנבחרות מתוך מאגר באופן אקראי (או עם שינויים מינוריים אקראיים), כולל פרמטרים אקראיים ותשובות שייוצרו באקראי (לפי נוסחאות מוכנות) ע"י מחשב.
אני משוכנע שניתן לתכנן גם שיטת בדיקה מתאימה שלא תכביד מדי על הבודקים.

לגבי מבחנים פתוחים, אני לא ממש יודע איך לעשות את זה, אבל שאלות שבתשובה צריך לעבור מספר שלבים המראים על הבנה יותר מאשר על ידע יקשו על העתקות (כי נניח בלי הסעיף השני אי אפשר לעבור לשלישי וכן הלאה - צריך יותר מדי מידע כדי להעתיק).
אולי כדאי לייחס יותר חשיבות להבנת השאלה ולהבנת דרך החשיבה הדרושה לפתרון מאשר לנכונות התשובה (נניח שואלים אותי אם פונקציה מסויימת היא חח"ע, ואני אומר נכון ומוכיח את זה בשיטה שנלמדה בכיתה, אז לא יורדו הרבה מדי נקודות על זה שהפונקציה בעצם לא חח"ע). אני חושב שהרבה פעמים חשוב יותר לדעת דרך גישה לבעיות מאשר לפתור אותן נכון (כי לפתור נכון תלוי בלחץ הזמן, בספרות הזמינה וכו').

לגבי כמה קל או קשה - אני לא יודע, לא ניסיתי להעתיק וגם לא התעניינתי באפשרות הזאת אפילו עד כדי שאילת חברים בנושא.
_________________
עץ קדמים למקצועות

It is in truth not for glory, nor riches, nor honours that we are fighting, but for freedom – for that alone, which no honest man gives up but with life itself.

The Declaration of Arbroath, Scotland, 1320.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש
הצג הודעות קודמות:   
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    עמוד ראשי -> קורסים, מרצים ואקדמיה כל הזמנים הם שעון ישראל (GMT + שעתיים)
עבור לעמוד 1, 2, 3, 4, 5, 6  הבא
עמוד 1 מתוך 6

 
אחד שירשורים 
עבור:  
אתה לא יכול לשלוח הודעות בפורום זה
אתה לא יכול להגיב להודעות בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Powered by phpBBHeb © 2002 phpBBHeb